Wessmans sanning

Sjukt, busigt, tandläkarbesök och disco

Publicerad 2014-10-24 19:06:00 i Allmänt,

 
Veckan har bestått av en riktig sjukstuga där barnen har löst av varandra.
Den enda som har klarat sig är Ida-lie.
Och nu håller jag tummar och tår för att det fortsätter så!
Att vabba en vecka är inte coolt, även om man får en del gjort.

Ida-lie var hos tandläkaren igår och jag fick dra dit idag.
Inte alls roligt! Jag avskyr tandläkaren för det gör ont och det är förbannat dyrt!
Funderade ett tag på att dra över till Polen o fixa tänderna, men för två rotfyllningar är det knappt lönt. Och vågar jag?
Jag kan inte begripa att tandvård inte ingår i den vanliga vården med frikort och grejor.
Så många människor med dåliga tänder som tvingas tappa dem eller ha ont för att de inte har råd.
Förjävligt enligt mig!!
Dessutom kändes de som om de höll på att kväva mig idag med påsar o grejor :(
Knep nog nästan sönder Tomas hand ;)

Lillan är på disco ikväll och Eddie är en riktig buse.
Zaphiras feber har äntligen lagt sig.
Så nu är alla friska och glada igen :)



Kan inte fatta att hon redan är tio år och att Eddie fyller fyra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela