Wessmans sanning

Utanförskap är det värsta jag vet

Publicerad 2014-10-13 19:25:56 i Allmänt,

Folk som medvetet ignorerar och stänger ute en annan människa är det värsta jag vet.
Som mobbar i smyg, lite diskret, men ändå så påtagligt för den utsatta.
Jag tycker att det är fruktansvärt! Jag blir jätte arg!
För mig är det självklart att alla ska få vara med.
Även om man inte älskar alla så kan man beté sig i varandras sällskap.
Jag tycker det är sorgligt att det finns barn, unga och vuxna som har ångest för att gå till skola, praktik, jobb med en ångest över hur dagen kommer att bli.
Är det någon som kommer reta mig?
Är det någon som kommer pika mig?
Någon som kommer stänga mig ute ur sällskapet på rasten? Ur leken?
Någon som ens kommer att se mig alls?
Oron över hur stor klumpen i magen kommer att vara och växa under dagen.
 
Och alla som i tysthet ser på. Ni är fan lika blåsta!
 
Man lever en gång, en enda gång! 
Låt alla få vara med, stäng ingen ute.
Till vilken nytta? Ett liv, en chans. Ta den, gör rätt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela