Wessmans sanning

SåJävlaFörkyld

Publicerad 2015-04-12 22:03:29 i Allmänt,

Alltså åh! 
Kan det bli sämre tajming med denna jävla influensa?!
Har så enormt mycket att fixa i nya lägenheten.
Och imorgon är det inskolning på dagis och i skolan och jag är såå hängig.
Känns som om hela mitt huvud är fyllt med snor som försöker pressa sig ut genom ögon och öron!

Kokat dunderkur till mig och mannen och hoppas på att bli friska.
Recept;
1/2 kopp kokt vatten
1/4 pressad citron
1 klyfta pressad vitlök
En bit färsk riven röd chili (ca 1/2 tsk)
En bit färsk riven ingefära (ca 1 tsk)
1 msk honung
En liten skvätt mjölk
DRICK

Så nu får vi se hur det känns imorgon :)

En gång testade jag mormors knep.
Sova med en bit vitlöksklyfta i varje öra.
Det sades att vitlöken skulle dra ut förkylningen.
Jag vaknade med sår i öronen och jag stank vitlök ;)
Jag tror att förkylningen va bättre då, eller var det ett önsketänkande? :)

Har ni några bra knep för att bli av med elak förkylning?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela