Wessmans sanning

Jag bestämmer själv

Publicerad 2015-02-08 08:55:49 i Allmänt,

Min flicka är snart 11 år.
Hon har tjatat sedan hon var sex år om en navelpiercing.
Igår fick hon en.

Jag skulle aldrig tillåta en enda piercing på något annat ställe än naveln. Aldrig.
Det är diskret, fint och flickigt.

Jag är medveten om att många kommer tycka att hon är för ung.
Men då tänker jag lite tillbaka..
Jag skulle fylla 13 eller hade precis fyllt 13 när mamma tog med mig till en piercare för att pierca naveln.
En väninna till familjen lät pierca sin flickas navel vid 11/12 års ålder.
En utländsk kvinna ville att hennes flicka på 12 år fick en navelpiercing.
Inget konstigt.
Det är en piercing, inte en plastikoperation.
Det är en piercing som man kan ta bort, inte en tatuering som sitter för alltid.

Och nej, hon kommer inte börja röka, supa, knarka och ha sexuell debut innan hon fyller 13 år bara för att hon har en piercing.
Min dotter är klok. För klok. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela