Wessmans sanning

Livsnjutare och avslutning

Publicerad 2015-06-12 20:05:00 i Allmänt,

Idag har Ida-lie slutat 4:e klass.
Helt galet att hon börjar 5:e klass snart.
Som tiden går.
Minns det som om det vore igår när jag låg där, 16 år och kämpade för mitt liv för att få ut denna underbara lilla tös!

Efter skolavslutningen så drog vi allihopa till stranden.
Jag har bränt mig så extremt mycket så jag får kyla med aloe vera för att ens kunna ha kläder på mig!
Men mysigt hade vi.

Nu ikväll har vi käkat stekta nypotatis och grillat kött.
Nu njuter jag med ett glass bubbel med jordgubbar ute på balkongen.

Idag var första gången på ett tag som jag känd att det var jobbigt att ha sina vänner så långt borta.
Jag ville så gärna bara slå en signal och spontanbjuda några vänner på grillat o ett glas vin.
Men vet åker 24 mil tur och retur bara sådär mitt på kvällen?

En massa stora saker har hänt i mitt liv sista veckorna.
Helt sjukt hur allt bara kan falla på plats, så där efter 27 år.
jobbet går otroligt bra, staden är fantastiskt vacker och jag trivs o känner mig hemma för första gången på väldigt länge.
Sist jag kände mig hemma va när jag bodde i Uddarp.
Nära där jag växte upp och i skogen där jag känner till alla stigar som min egen bakficka.
Jag kommer lära mig allt fina stigar här med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela